2015 m. vasario 3 d., antradienis

Keksiukas puodelyje per 5 minutes


Aš nemėgstu saldumynų. Matyt mano gyvenimas ir taip pakankamai saldus, tad man jų praktiškai nereikia. Jeigu staiga iš visų parduotuvių dingtų tortai ir pyragai, glaistyti sūreliai ir šokoladai, sausainiai ir uogienės, aš tikrai dėl to nepasijausčiau nuskriausta. Nėra ir nereikia. Gaminti saldumynus taip pat nelabai mėgstu (greičiausiai todėl, kad nebus kam jų valgyti). Vis dėlto kartais norisi sukurti kažką saldaus jau vien todėl, kad saldumynus smagu puošti ir tiekti, jie turi šventės atspalvį ir daugybę žmonių pradžiugina kur kas labiau nei dubenėlis sriubos.
Apie keksiukus kepamus mikrobangų krosnelėje esu girdėjusi ne kartą, kažkokį šokoladinį esu ragavusi, bet jis man visai nepatiko, todėl niekada ir negaminau. Tačiau vieną dieną sulaukusi saldžiamėgės draugės svečiuose, sugalvojau pabandyti kokį nors greitą pyragą. Nusipirkau vyšnių, varškės, bet jau eidama iš parduotuvės namo pradėjau gailėti šių produktų, nes puikiai žinojau, kad suvalgysime to pyrago po gabaliuką, o likęs pas mane stovės kol sudžius ir bus išmestas į šiukšlių dėžę. Pradėjau mąstyti, kokią pačią mažiausią kepimo formą turiu ir tada prisiminiau tuos puodelio pyragus, kepamus mikrobangų krosnelėje. Užmečiau akį į internetą, nei vienas receptas nesužavėjo, tad sukūriau savo. Ir man pavyko! Šaunus keksiukas per 5 minutes. Nelabai dideliems smaližiams tokio vieno tikrai užteks pasidalyti per pusę.

1 keksiukui reikės:
1 kiaušinio;
poros šaukštų cukraus (aš naudoju skystą saldiklį, tad jo reikia žymiai mažiau);
3 šaukštų miltų;
2 šaukštų jogurto (arba grietinės, arba kefyro);
poros šaukštų varškės;
žiupsnio kepimo miltelių;
1,5 šaukšto aliejaus;
saujelės vyšnių be kauliukų.

Į puodelį (maždaug 320 ml talpos) įmušame kiaušinį, jį išsukame su cukrumi arba saldikliu, dedame varškę, jogurtą, aliejų ir viską sumaišome, Miltus sumaišome su kepimo milteliais ir įmaišome į bendrą masę, įdedame keletą uogų. (Tešla turi būti grietinės tirštumo, ir užimti ne daugiau kaip 2/3 puodelio.) Dedame puodelį su tešla ant lėkštės ir statome į mikrobangų krosnelę. Kepame 3-4 minutes, priklausomai nuo krosnelės galingumo (nustatome stipriausią). Svarbu neperkepti keksiuko, nes juk visi žinome kas atsitinka kai kokia bandelė per ilgai pabūna mikrobanginėje - ji tampa gumine, tai manau nutiktų ir su šiuo saldumynu, jeigu per ilgai suktųsi krosnelėje.
Ištraukus keksiuką reikia leisti jam pravėsti, galima tiekti su tuo pačiu puodeliu, galima išimti į lėkštę (išsiima labai lengvai), valgomas jis rankomis, formą laiko puikiai. Žodžiu, turi visas įprastam keksiukui būdingas savybes. 
Labai atsiprašau už tragišką nuotraukų kokybę, teko fotografuoti prieblandoje mobiliuoju telefonu...

 Naudojau liesą varškę ir jogurtą su vyšniomis, tačiau gal labiau tiktų natūralus, nes šis patamsino kepinio spalvą.

Ką tik iš mokrobangų krosnelės. lėkštės po apačia reikia tam atvejui, jeigu kylant pyragėliui, jos kažkiek nubėgtų per kraštus.


Išėmus iš puodelio keksiukas laiko savo formą.

Aš patiekiau su vyšniomis, bet manau, kad laisvai galima ir kokiu glaistu užpilti.


Taip atrodo keksiuko vidus: drėgnas, minkštas ir purus.
O visų geriausia tai, kad nereikia plauti daug indų ir keksiukas tokio dydžio, kad nebus ką išmesti :)

Skanaus!
G.


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą