2015 m. vasario 17 d., antradienis

Meilė, blynai, Lietuva


Šiemet trys šventės subyrėjo į vieną krūvą. Ilgąjį savaitgalį tikrai kiekvienas galėjo rasti ką švęsti: vieniems aktualesnė buvo meilė, kitiems - žiemos vaikymas po Rumšiškes, o dar kitiems - Lietuvos gimtadienis. Valentino dienos aš nesureikšminu, bet jokiu būdu nemosuoju kryželiu, kad tai bloga, banali ir neskoninga šventė. Blogi, banalūs ir neskoningi būna žmonės, o šventė yra šventė, kaip ją švęsti ar nešvęsti kiekvieno reikalas. Valentino diena man yra daugiau darbingas reikalas, vienas kitas renginys, prie kurio scenarijaus reikia pridėti ranką, vienos kitos įsimintinos piršlybos, kurias mielai padedu organizuoti ir žiūrėk jau laikrodis muša vidurnaktį. 
Užgavėnių nemėgstu iš esmės. Labai maža dalykų iš lietuviško folkloro, kurie man patinka. Nemėgstu perdėto triukšmingumo, nepamatuoto familiarumo, buko humoro, kuris paprastai yra neatsiejama užgavėnių persirengėlių dalis. Aš jų bijau. Jie nejaukūs, neįdomūs, nesubtilūs. Net šiurpas perėjo per kūną, kai žiniose rodė reportažą iš prezidentūros, kurią aplankė persirengėliai. Brrr... Bet šiaip man patinka, kad artėja pavasaris, kad žiema jau traukiasi ir dienos ilgyn. 
Šventiškiausia šventė, iš visų užklupusių pastaruoju metu, man yra Vasario 16 d. - Lietuvos gimtadienis. Man patinka, kad į Lietuvą ateina mada valstybės šventes ne minėti, o švęsti. Pamenu, dar būdama paauglė klausdavau savęs, ar mes kada nors taip švęsime Vasario 16, Kovo 11 ar Liepos 6, kaip amerikiečiai švenčia Liepos 4? Pamažu prie to artėjame ir man smagu buvo kelti taurę vyno už Lietuvą. Darysiu tai kasmet :)
Kadangi daugiausiai pylos kliuvo užgavėnėms ir aš bijau, kad dabar jos supykusios sugrąžins atgal žiemą, dedu nerealių obuolinių blynų receptą. Nors žiemos varyti jau nebereikia, bet pasigaminti labai obuolinių blynų savaitgalio pusryčiams galima visada.

1 keptuvei (5-6 blynams) reikės:
1 didesnio ar 2 nedidelių obuolių;
1 kiaušinio;
6 šaukštų pieno;
2,5 šaukšto miltų;
mažo žiupsnelio kepimo miltelių;
cinamono, citrinos sulčių, cukraus (nebūtina);
aliejaus kepimui;
mėgstamos uogienės / jogurto / trintų uogų / pieno patiekimui.

Pirmiausia nuvalome obuolius. Juos nulupame, išimame sėklas ir kuo smulkiau supjaustome. Jeigu norisi, juos galima truputį pašlakstyti citrinos sultimis ir pagardinti cukrumi bei cinamonu.
Dubenyje išplakame kiaušinį, įmaišome pieną, miltus sumaišytus su kepimo milteliais ir sudedame obuolius. Tešla turi būti tiršta, 80-90 proc. jos turi sudaryti obuoliai.
Kaičiame keptuvę, pilame aliejaus, dedame po šaukštą tešlos kiekvienam blynui ir apkepame iš abiejų pusių. Aš valgiau su draugės gaminta braškių uogiene ir natūraliu graikišku jogurtu. Jėginiai blynai, jeigu šitą obuolyną dar galima vadinti blynais :)

 Susmulkintus obuolius galima parūgštinti, pasaldinti, paprieskoniuoti.

Tešla turi atrodyti maždaug taip.

 Tik įkėlusi nuotrauką pastebėjau, kad blynai užgavėniški, o lėkštė valentiniška.


Daug daug obuolių suklijuotų puria tešla.

Tai tokie pasiblyninimai šį kartą.
Skanaus ;)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą