2015 m. spalio 8 d., ketvirtadienis

Kiaulienos išpjova įtrinta ančiuviais ir rozmarinais


Jeigu visai nemoki gaminti, bet labai nori mokėti, nori stebinti svečius ir sulaukti liaupsių, visai nereikia stoti į kulinarijos mokyklą. Iš tiesų viskas kur kas paprasčiau. Kad aplinkiniai manytų jog puikiai gamini užtenka išmokti kelis dalykus: išvirti kokią nesudėtingą, bet gardžią sriubą, paruošti skanų, įdomų užkandį - kokią užtepėlę ar pan., pagaminti gerą desertą ir iškepti kepsnį. Viskas. To pakanka, tu jau nelaikomas gaminti nemokančiu žmogumi. O tiek išmokti savomis jėgomis gali kiekvienas. Bet... Yra žmonių, kuriems to neužtenka. Aš žinau daugybę būdų kaip iškepti skanų kepsnį iš kiaulienos, jautienos, paukštienos, bet kas kartą mano rankose atsidūrus gražiam mėsos šmoteliui aš noriu jį paruošti kitaip nei anksčiau. Kartais kai neturiu laiko ir pasigaminu kokį užtikrintą, 100 kartų gamintą patiekalą, mane graužia sąžinė, kad aš kaip ir "sugadinau" tą produktą. Ne ta prasme, kad jis buvo neskanus, o ta, kad nepasinaudojau juo, kad sukurčiau ar pabandyčiau kažką naujo. 
Seniai, labai seniai Facebooko platybėse mane sužavėjo Agnės Grigaliūnienės idėja pamarinuoti išpjovą ančiuviais. Nebuvo ten nei recepto, nei nieko, tik nuotrauka, kurios man užteko, kad ta idėja nusėstų į smegenų vingius ir kažkada būtų įgyvendinta. Manau, kad visai užtektų ir tiesiog patrinti mėsą sutrintais ančiuviais su žolelėm ir iškepti, bet aš procesą dar truputį patobulinau. Ir žinote, šis kepsnys drąsiai galėtų tapti jūsų firminiu kepsniu, jei tokio dar neturite. 

Reikės:
500 g. kiaulienos išpjovos;
dubens vandens;
druskos;
10 vnt ančiuvių file aliejuje;
rozmarino;
česnako.

Išpjovos gabalą nuplauname, nupjaustome plėveles, jeigu yra. Prisipilame dubenėlį karšto vandens ir jame ištirpiname apie 2-3 šaukštus druskos (nepasiima mėsa iš skysčio per daug druskos, nesijaudinkit). Palaukiame kol vanduo atšals arba atšaldome ledukais, panardiname mėsą ir palaikome valandą (šito galima ir nedaryti, bet man visai patinka kai mėsa pamirksta sūryme). Ančiuvius sutriname sumaišome su skiltele česnako, šaukštu aliejaus nuo ančiuvių ir saujele rozmarino. Mišiniu įtriname mėsą, įdedame ją į kepimo maišą ir paliekame kambario temperatūroje kokiai valandai, prieš kepant į maišą galima įpilti truputį vandens. Tada šauname į orkaitę ir šiukštu neperkepame! Mėsa bus tobulai minkšta, sūrstelėjusi su nuostabiu rozmarinų aromatu. Tiekti galima su salotom, bulvėm, kruopom... Aš prisikepiau pievagrybių. O atšalusi mėsa tobulai tinka sumuštiniams, salotoms arba gali būti atgaivinta kokiame nors troškinyje su daržovėmis. 

Mėsos ruošimo procesas

 Garnyras

Grožis!

Valgyti lauke jau per šalta, bet pasinaudoti apšvietimu dar galima. Ruduo...

Enjoy ;)





Komentarų nėra:

Rašyti komentarą