2014 m. gegužės 3 d., šeštadienis

Braškinis prezidentinis tortas arba o, laike, rupūže, tu!


Ištrauka iš neseniai vykusio pokalbio su beveik nepažįstamu žmogumi:
- Kiek tau metų? Kokie 23? 
- Nu ne, 25.
(pauzė)
Oi, 26... Gi neseniai buvo gimtadienis. Tikrai. Visai pamiršau...
(pašnekovas šypsosi, aš visa raudona...)

Tik tada man toptelėjo, kad jei atšvenčiau gimtadienį, suvalgiau tortą ir gavau dovanų, tai turiu už tai susimokėti pasikeitusiu skaičiuku. O jis visai nedžiugina. Mano pašnekovas sakė tiesą - man 23, gal net dar mažiau, maždaug 20. Nes iki 20 dar kažkaip tas skaičius galvoje pasikeisdavo prabėgus metams, o dabar jį reikia per jėgą, mechaniškai persukti ir kaip nors įsisąmoninti. Taip... Balandžio 19 man suėjo 26, 26, 26... Gal kaip nors "dašus" ir daugiau neapsijuoksiu :)

O šiaip gimtadienius visai mėgstu. Man patinka švęsti, patinka gauti gėlių, patinka gaminti tortą arba šampano želė. Dar man labai patinka, kad mano gimtadienis yra tokiu metu, kai pradeda skleistis pirmieji žiedai, žaliuoti žolė ir jau galima atidaryti pasisėdėjimų lauke sezoną. Kas gali būti geriau? 

Šiemet gaminau du tortus - vieną kolegoms, kitą namiškiams. Principas jų buvo tas pats: sausainiai, varškė, sutirštintas pienas, braškės... Bet vieną gaminau su šokoladiniais sausainiais, riešutais ir president kremine varške, o kitą su paprastais vaniliniais sausainiais ir lietuviška, rupia, pusriebe varške. Abu pavyko neblogai, bet man gal visgi su president varške buvo skanesnis, jis labai priminė švelnų, tobulą sūrio tortą.

Receptas:
Pagrindas:
1,5 pakelio šokoladinių Selga sausainių;
100 g. smulkintų kepintų riešutų (dėjau žemės);
100 g. sviesto.
Kremas:
1 kg kreminės varškės (naudojau President, galima imti paprastą, įdėti truputį grietinės arba grietinėlės ir pertrinti blenderiu);1 indelis saldinto sutirštinto pieno;4 šaukštai želatinos;sauja uogų arba vaisių.

Gamyba:Sausainius sumalame į miltus (geriausia su blenderiu);Trečdalį trupinių padedame į šalį, likusius sumaišome su riešutais;Išlydome sviestą, užpilame ant trupinių su riešutais, išmaišome, suberiame į formą ir suplojame prie dugno;Pagrindą kišame į karštą orkaitę maždaug dešimčiai minučių.Želatiną užpilame šaltu vandeniu ir paliekame išbrinkti;Varškę sumaišome su kondensuotu pienu ir dalimi uogų;Išbrinkusią želatiną ištirpiname (galima mikrobanginėje arba ant ugnies);Želatiną įmaišome į varškės masę;Kremą pilame ant ataušusio pagrindo;Ant viršaus beriame likusius sausainių trupinius ir puošiame uogomis.


Torto pagrindas.

Kremas.

Papuoštas.

P. S. Labai visų atsiprašau, kam iki gyvo kaulo įkyrėjo atsidaryti Gintarinę virtuvėlę ir vis matyti tuos pačius makaronus. Nesiteisinsiu - nespėju gyventi. :) Pažadu pasitaisyti!

Visada Jūsų
Gintarė iš Gintarinės virtuvėlės

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą