2014 m. spalio 13 d., pirmadienis

Nosis varvinantis maistas. Čili pipirų užkandis


Aštriai valgyti mėgsta tikrai ne visi. O tie, kurie sako, kad mėgsta, tai ne visi vienodai mėgsta. Vienam ir vienas griežinėlis Jelapeno pipiro ant picos jau yra aštru, o kitas Habanero pipirus ant palangės auginasi. Be to ne visų organizmai vienodai atlaiko aštrų maistą - kam skrandžiai, kam kepenys protestuoja. Aš esu vidutinio aštrumo mėgėja. Nepraktikuoju ekstremalaus valgymo, kai į burną dedama tai, kas nurauna galvą ir dar dvi dienas primena apie save. Pavyzdžiui, kabinti marinuotus jalapenus šakute tiesiai iš stiklainio man jau per aštru, tačiau suversti jų pusę indelio į puodą troškinio - pats tas :) 
 Mes pratę visus aštrius pipirus vadinti čili, tačiau jų yra įvairių rūšių ir jų aštrumas matuojamas pagal tokią mandrą Skovilio aštrumo vienetų lentelę. Man ta lentelė visai nepatinka, nes primena visiems pažįstamą, kabojusią ant chemijos kabineto sienos, o chemijos niekada nemėgau. Bet gal kam nors patiks? Pasiskolinau ją iš čia ir rodau Jums:


Scovilio lentelė

Man kur kas labiau patinka spalvotos lentelės, su gražiais piešinukais :) Čia tikriausiai kaltas manyje gyvenantis menininkas arba vaikas, arba jie abu. Vienu žodžiu, aš naudojuosi štai šia lentele:

(Lentelė iš čia: http://ybertaud9.files.wordpress.com/2012/07/chili-chart.jpg)

Teorinę medžiagą jau turite, tad pagal tai kur naudosite, kaip vartosite ir kokių potyrių norite, ieškokite atitinkamų pipirų.
Vienas žinomiausių užkandžių su aštriais pipirais - sūriu įdaryti ir šonine apsukti pipirai kepti orkaitėje. Tai puikus užkandis, turintis tūkstantį recepto variantų. Galima naudoti skirtingus sūrius, varškę, tofu ir t. t. Mano nuomone, šiam užkandžiui reikia ne itin aštrių pipirų. Aš nežinau 100 proc. kokius naudojau šį kartą, nes tiesiog jų iš savo daržo priskynė kaimynė, o tikslios veislės nepaklausiau, bet norėdama apsidrausti nuo per didelio aštrumo pasistengiau krupščiai pašalinti membraną - ji yra aštriausia pipiro dalis. Pipirai nebuvo labai aštrūs, bet varvėti nosis vertė :) O dabar mano įdarytų pipirų receptas, pats paprasčiausias ever:

1 padėklui užkandžių:
10 aštrių pipirų;
20 itin plonų riekelių rūkytos šoninės;
1 indelio tepamo varškės sūrio su žalumynais (tinka Philadelphia arba Rasa, naudojau pastarąjį);
dantų krapštukų.

Užsidedame gumines pirštines, ant pjaustymo lentelės (geriau plastikinė ar stiklinė) pasitiesiame maistinės plėvelės. Nuplauname pipirus, juos perpjauname išilgai pusiau, išskobiame sėklas su membrana, kotelius geriau palikti - taip gražiau ir patogiau paimti valgant. Išdorotų pipirų puseles užpildome sūriu (aš tai dariau tepdama stalo peiliu), kiekvieną puselę apsukame šoninės juostele ir sutvirtiname pagaliuku. Dedame pipirus ant kepimo popieriumi išklotos skardos ir šauname į orkaitę (apie 200 laipsnių karščio). Kepti reikia kol šoninė suskrus ir bus traški. Užkandį galima tiekti ir visiškai atšaldytą, bet man skaniau kai dar šiek tiek šiltas. Karšto tiekti nepatariu, nes bus ir per aštru, ir nepatogu valgyti rankomis.
Po terliojimosi su aštriais pipirais, svarbu neužsimiršti ir nepačiupinėti nosies ar akių :) Dirbant su pirštinėmis ir plėvele dengta lentele, susitvarkymas truks trumpiau. Visus naudotus įrankius ir rankas reikia labai kruopščiai nuplauti.

Į karštą orkaitę pašauti pipirai.

Iškepę pipirai

Užkandį palikite šiek tiek atvėsti.

Be abejo toks užkandis labai tinka šaltuoju metų laiku ir gaivių gėrimų prie jo patiekti būtina. Aš gaminau pipirus draugės gimtadienio ir krepšinio rungtynių proga, o užgėrinėjome kas kuo - alumi, vynu, mineraliniu.

Tiek apie aštrumynus.
Neperšalkit :)

Iki.


1 komentaras:

  1. Sveiki,
    labai ačiū už receptą. Šimtą metų ieškojau kaip juos paruošti.Su šonine dar nebuvau ragavusi. Bus šventė šeimai per kalėdas.
    Rita

    AtsakytiPanaikinti