2015 m. lapkričio 8 d., sekmadienis

Džiuginti tuo ką mėgstu ar tuo ką mėgsta? Keptos duonos tortas


Prisipažinkim, dažnai juk būna taip, kad norėdami pradžiuginti savo artimą, darome tai tuo, ką patys mėgstame. Mylimiesiems perkame tuos kvepalus, kurie mums patinka, dovanojame draugams bilietus į mums patinkantį spektaklį, gaminame tą patiekalą, kurio norime patys. Taip jau yra.
Ir aš ne geresnė... Pavyzdžiui, mano brolis labai mėgsta tortus su sviestiniu kremu, spėkite, ar nors kartą esu tokį pagaminusi? Ne. Nes aš pati jų nemėgstu ir visai nesvarbu, kad esu gaminusi tortą specialiai broliui, sviestinio kremo ten vis tiek nebuvo. Tokie jau mes esame ir nieko čia nepadarysi. Na, beveik nieko. 
Kartais prisireikia dirbti net sekmadienį, tada imi žadėt kolegoms kokią nors "kompensaciją". Buvau prisižadėjusi savo komandos vyrijai atnešti ką nors skanaus. Ir, žinoma, pirmiausia mintys sukosi apie tai ko pati labiausiai norėčiau, gal kokį naują receptą pabandyti, gal kažką įdomaus ir įmantraus, kad tiktų tinklaraščiui..? Bet paskui pavyko sustoti, atmesti visokias tartas su lašiša, krevečių kokteilius ir kitas mandrybes ir pagalvoti, o ką mėgsta žmonės, kuriuos vaišinsiu? Aš puikiai žinau, kad jie labai labai mėgsta keptą duoną! Viskas. Taškas. Kepu duoną. O kad būtų gražiau, įdomiau ir linksmiau iš jos sudėjau tortą. Ši idėja sena kaip pasaulis, pilnas internetas nuotraukų, bet būtent tos nuotraukos ir liudija, kad ne taip ir lengva sudėti tikrai gražų duonos tortą. Man pavyko! Tad dalinuosi patirtimi ir su jumis. Džiaukitės ir džiuginkite;) 

Reikės:
1,5 kepalo baltos duonos (su mažiau neprasidėkit, bus sunku išgaut torto vaizdą);
rapsų arba saulėgražų aliejaus kepimui;
druskos;
200 g tarkuoto džiugo sūrio;
česnako (pagal skonį, dėjau 4 dideles skilteles);
maždaug 6-7 šaukštų majonezo;
varškės užtepėlės su žalumynais ir česnaku.
(kitų užkandžių tinkančių prie alaus, kuriais užpildysite torto viduriuką, gali būti vytintos dešrelės, traškučiai, pikantiškos salotos, rūkytos kiaulių ausys ar pan., aš dėjau kumpio, romaninės salotos ir marinuotų agurkėlių)
Nuo duonos nupjaustome plutas, supjaustome kuo vienodesnio dydžio juostelėmis ir iškepame aliejuje. Pabarstome druska. Sumaišome majonezą, varškės užtepėlę ir išspaustus česnakus. Imame po gabalėlį duoną, vieną galą merkiame į padažą, kitą į smulkintą sūrį ir dedame ratu, kol gauname torto formą. Kad būtų lengviau galima torto viduriui naudoti dubenėlį.
Aš paėmiau vieną popierinę servetėlę, ją sušlapinau, sulanksčiau, kad nesimatytų ir ant jos pastačiau apvalų indelį (servetėlė tam, kad indelis neslidinėtų).
Tikėjausi, kad šis reikalas atims labai daug laiko, bet taip nebuvo! Mano viryklė kaista kaip už tėvynę, tad aš iš karto į didelį dubenį susipjausčiau duoną, į nesvylančią keptuvę supyliau 1/4 butelio aliejaus, jį gerai įkaitinau ir jame kepiau porcijomis duoną. Viso išėjo gal 5 kepimai, iš kurių kiekvienas užėmė apie 2-3 minutes. Sūrį pirkau jau sutarkuotą, padažą sumaišiau labai greitai, o susidėliojo tortas per geras 20 min, tiesiog bakst į padažą, bakst į sūrį ir dedi duoną ratuku.
Dar nepaminėjau, kad iškeptą duoną dėjau ant popierinių rankšluosčių nusivarvėti, o druska barsčiau dar karštą.


Duona paruošiam kepimui, iškepam, susirandam tinkamus indus ir susimaišom padažą.


Gražiai išdeliojam ratu duonos lazdeles, man iš šio kiekio išėjo turbūt 4 ratai.


Dar šiek tiek sūrio (likutį) užbarsčiau tiesiog aplinkui ant torto krašto. Į indelį viduryje įdėjau juostelėmis supjaustyto kumpio, marinuotų agurkėlių...


Viskas. Done! Tokio torto užteks visam būriui žmonių pasmaguriaut.

 Keptos duonos tortas. 

Tai tiek apie kolegas, tortus ir keptą duoną. Geros artėjančios darbo savaitės!

G.



Komentarų nėra:

Rašyti komentarą