2013 m. lapkričio 28 d., ketvirtadienis

KALĖDOS. Apie svečio rubriką. Žiemą. Tobulą Kalėdinį pyragą ir kitus gerumus...


Paskutinis Gintarinės virtuvėlės įrašas buvo apie jos savininkės tinginystę. Tai buvo tinkama ir suprantama nata atsirasti Svečio rubrikai. Tai bus tokia blogo rubrika, kurioje parašys mano draugai, pažįstami ir gero linkėtojai savo šaunius receptus, kad aš galėčiau daugiau patinginiauti :) 
Pirmasis svečio įrašas, kaip ir priklauso šiam metų laikui, yra susijęs su Kalėdomis. Jį parašyti labai įkalbinėjau savo draugę Neringą, nes jos kepamas Kalėdinis vaisių pyragas yra tikras gėris, grožis, meilė ir tikėjimas. Be šio pyrago mano, mano draugų ir mano šeimos Kalėdos jau sunkiai įsivaizduojamos (taip taip, Neringa jo prikepa tiek, kad užtektų visiems). 
Labai norėjau receptu pasidalinti dabar, nes pyragą dar spėtumėte iki Kalėdų iškepti ir subrandinti, o receptas tikrai "no nonsense", nes jau ne kartą gamintas, ragautas, liaupsintas...
Kad ir kaip aš norėjau patinginiauti, vis dėlto man ne visai pavyko. Neringa pareiškė, kad rašyti ji nemoka, nežino ką... Ech, tos kuklios lietuvaitės. Man teko imti iš jos interviu :) Kitaip būčiau likus be šio puikaus recepto. Taigi pirmiausia susipažinkite su Neringa, o tada jau pirmyn per pyragus Kalėdų link. 

Susipažinkite  - Neringa ir klevas.

Virtualus pokalbis:

: Pasakyk 10 žodžių apie save.
Neringa: Aš aš aš aš aš... :) pati puikiai žinai... gera  draugė, mylima moteris,  puiki darbuotoja (tikiuosi :)), ir to užtenka...  
Aš: Pasakyk 10 žodžių apie maistą.
Neringa: Tiesiog mėgstu skaniai pavalgyti. Ir džiaugiuosi gamindama, kai yra tų šedevrų „vartotojų“:)
: Pasakyk 10 žodžių apie žiemą ir Kalėdas.
Neringa: Sniegas, spindinčios girliandos, papuoštos eglės, besišypsantys žmonės, dovanos... Nuostabus metas, kai susirenka visi mylimiausi žmonės. Ir nerealaus apsivalgymo metas :)
: Pereikime prie pyrago, kada pirmą kartą jo paragavai?
Neringa: Pirmą kartą paragavau, kai prieš trejus metus pati jį ir iškepiau.
: Iš ko gavai receptą?
Neringa: Šiais laikais internetas visagalis, bet užrodei jį tu :) 
(Prisiekiu, kad to tikrai neprisimenu. Gintarė)
: Kiek metų jį kepi?
Neringa: Trečius metus. Trečias dublis jau laukia Kalėdų.
: Kokie didžiausi jo privalumai ir trūkumai?
Neringa: Privalumai: jį mėgsta / dievina mano patys pačiausi draugai ir šeima. Trūkumai... Pati jo beveik nevalgau :)
: Ko reikia šiam pyragui?
Neringa:
-          225 g sviesto;
-          200 g  cukraus; 
-          5 mažų kiaušinių (arba 4 didelių);
-          2 stiklinių miltų;
-          1/2 a. š. kepimo miltelių;
-          1 a. š. cinamono (nebūtinai);
-          1 citrinos nutarkuota žievelė ir sultys;
-          1 apelsino nutarkuota žievelė ir sultys;
-          apie 1.2 kg įvairių džiovintų vaisių ir uogų;
      -     apie 100-150 g riešutų.

Aš: Kokia gaminimo eiga?
Neringa: Viskas labai paprasta, džiovintus vaisius ir uogas reikia nuplikyti verdančiu vandeniu. Riešutus irgi nuplikyti, bet  iš karto perlieti šaltu vandeniu. Tada vaisius supjaustyti, riešutus nulupti ir susmulkinti.
Tada tešla: sviestą išsukti su cukrumi, dėti kiaušinius, nutarkuotą citrinos ir apelsino žievelę bei sultis (šį kartą apelsino nedėjau, man su juo per aštrus skonis), cinamoną, kepimo miltelius ir miltus, viską gerai išmaišyti. Dabar į tešlą įmaišyti vaisius, uogas ir riešutus, gautą masę krėsti į kepimo formą ir kepti apie 2 val. iki 140-160 C įkaitintoje orkaitėje. Iškepus pyragui leisti jam atvėsti, tada sandariai suvynioti į foliją ir paslėpti iki Kalėdų :) Pyragas brandinamas mažiausiai 2 sav., o galima ir iki 2 mėn. 





: Koks tavo šių metų šventinis pažadas?
Neringa: Daugiau džiaugtis gyvenimu ir mažiau niurzgėti :))
(Geriausias Neringos pažadas ever, teks prižiūrėti, kad jo laikytųsi. Gintarė)
: Pasakyk10 (arba kiek nori) žodžių pabaigai (apie ką nori).
Neringa: Ačiū už dėmesį, šiltų švenčių!

Ačiū Neringai ir skaitytojams :) Toliau intensyviai laukiam švenčių. Skanių visiems Kalėdinių pyragų, o jeigu norite pabūti mano blogo Svečiu, prašykite man g.dobilaityte@gmail.com :)
Ikisusi :)
Gintarė ir Neringa.

4 komentarai:

  1. Na, sugundė tas tavo pyragas, reikės tikriausiai eiti ir išsikepti. Ačiū už receptą:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. pabandyk :) tik būtinai gerai ataušink prieš dėdama brandinti, girdėjau, kad jei šiltą suvynioji, tai gali supelyti :)

      Panaikinti
  2. Laba diena. Prašau pasakyti, kur reikia brandinti pyragą? Šaldytuve? Dėkoju

    AtsakytiPanaikinti
  3. Ne. Nereikia šaldytuve. Tiks ir virtuvės spintelė, svarbu, kad joje nebūtų drėgna.

    AtsakytiPanaikinti